Overslaan en naar de inhoud gaan
  • naar de website van de hoven en rechtbanken
  • Brochures
Home

Politierechtbank Limburg

Afdeling Hasselt

Informatiefilmpje politierechtbank.

  • Home
  • De rechtbank
  • Nieuws
  • Formulieren
  • Contact
Adres Contactgegevens Openingsuren Bereikbaarheid Klachten Griffies & Diensten

Adres

  • Parklaan 25 bus 4
    3500 Hasselt
  • Google Maps

Contactgegevens

  • 011 37 40 58
  • politierechtbank.hasselt@just.fgov.be

Openingsuren

De griffie is iedere werkdag geopend van 8.30u tot 12.30u en van 13.30u tot en met 16.00u.

Bereikbaarheid

Het gerechtsgebouw bevindt zich op zo'n 100 meter van het trein- of busstation.

Parking is voorzien onder het gebouw, welke u deze bereikt via de "Grote Breemstraat". Deze parking is betalend en kan ENKEL betaald worden met een bankkaart.

Klachten

Een moderne overheid houdt met klachtenmanagement en kwaliteitsbewaking de vinger aan de pols. Zoals iedere moderne organisatie moeten ook de juridische overheden zich bijgevolg openstellen voor vragen, suggesties, opmerkingen, klachten, kortom positieve en negatieve kritiek van haar "cliënten", teneinde hun dienstverlening te verbeteren.

Hieronder vindt u een formulier dat u naar het directiecomité kunt sturen indien u vragen, suggesties of klachten hebt over de werking van de vredegerechten en de politierechtbank van Limburg en/of van hun directiecomité.

Vanzelfsprekend kunnen geen klachten behandeld worden over rechterlijke uitspraken waarmee u het als procespartij of zelfs als buitenstaander niet eens bent. Hiervoor zijn geëigende procedures zoals hoger beroep of verzet voorzien. Evenmin zullen opmerkingen over het justitiebeleid, noch juridische vragen in het algemeen of over een concreet geschil beantwoord kunnen worden. Met dergelijke vragen dient u zich tot een advocaat, notaris of andere juridische dienstverlener te richten. U dient ook een persoonlijk belang te hebben met uw vraag. Voor feiten die reeds eerder het voorwerp van een vraag of klacht hebben uitgemaakt kan uiteraard geen tweede maal een vraag of klacht ingediend worden.

Het directiecomité belooft een snelle behandeling van de vragen die in het formulier gesteld zullen worden.

Wie niet tevreden is met de wijze waarop zijn klacht behandeld is door het directiecomité, kan zich desgewenst tot de Hoge Raad voor de Justitie richten (zie hierover: http://www.hrj.be/nl/inhoud/klachten).

Zie bijlage suggestie- en klachtenformulier

Suggestie en klachtenformulier

Griffies & Diensten

Griffie correctioneel
  • 011 37 40 58
  • politierechtbank.hasselt@just.fgov.be
Griffie burgerlijk
  • 011 37 40 58
  • politierechtbank.hasselt@just.fgov.be
Rijbewijzen
  • 011 37 40 58
  • politierechtbank.hasselt@just.fgov.be
Overtuigingsstukken
  • 011 37 40 58
  • politierechtbank.hasselt@just.fgov.be
Boekhouding
  • 011 37 40 58
  • politierechtbank.hasselt@just.fgov.be
Jobs Pers Inloggen FAQ Contact

Footer-menu

Rechtbanken

  • Vredegerecht
  • Politierechtbank
  • Rechtbank van eerste aanleg
  • Arbeidsrechtbank
  • Ondernemingsrechtbank

Hoven

  • Hof van beroep
  • Arbeidshof
  • Hof van assisen
  • Hof van Cassatie

College

  • College van de hoven en rechtbanken

Nuttige info

  • Het Belgisch rechtssysteem
  • Personen in de rechtbank
  • Procedures in de rechtbank
  • Statistieken
  • Lexicon
  • Brochures

Actualiteit

  • Nieuws

e-Tools

  • Uw dossier
  • Just-on-web
  • e-Deposit
  • Territoriale bevoegdheid

© Hoven en Rechtbanken van België 2025

  • Disclaimer
  • Privacy
  • Cookiebeleid
  • Toegankelijkheidsverklaring