Adres
-
Kazernevest 10
3800 Sint-Truiden
Contactgegevens
Openingsuren
De griffie is elke werkdag open van 8u30 tot 12u30 en van 13u30 tot 16u00.Zittingen
De zittingszaal bevindt zich op het gelijkvloers. In het gebouw is er maar één zittingszaal, dus u kan bijna niet missen.
Zittingen: deze beginnen steeds om 9.00 uur.
- Iedere eerste woensdag van de maand: burgerlijke zitting
- Iedere derde en vierde woensdag van de maand: strafrechterlijke zitting
Bereikbaarheid
U kan de politierechtbank van Sint-Truiden bereiken met het openbaar vervoer.
De kortst bijzijnde haltes zijn:
Sint-Truiden Diesterpoort (lijn 5, 30, S1 en S2)
Sint-Truiden Stationsstraat (lijn 21a, 23, 23a, 26, 27, 41, 42, 105, 313, S1 en S2)
Het station van Sint-Truiden ligt op ongeveer 5 minuten wandelen.
Volg de Prins Albertlaan tot aan de Toekomststraat (derde straat op uw rechterkant). Ga deze straat in en neem vervolgens de derde straat op uw rechterkant.
Klachten
Een moderne overheid houdt met klachtenmanagement en kwaliteitsbewaking de vinger aan de pols. Zoals iedere moderne organisatie moeten ook de juridische overheden zich bijgevolg openstellen voor vragen, suggesties, opmerkingen, klachten, kortom positieve en negatieve kritiek van haar "cliënten", teneinde hun dienstverlening te verbeteren.
Hieronder vindt u een formulier dat u naar het directiecomité kunt sturen indien u vragen, suggesties of klachten hebt over de werking van de vredegerechten en de politierechtbank van Limburg en/of van hun directiecomité.
Vanzelfsprekend kunnen geen klachten behandeld worden over rechterlijke uitspraken waarmee u het als procespartij of zelfs als buitenstaander niet eens bent. Hiervoor zijn geëigende procedures zoals hoger beroep of verzet voorzien. Evenmin zullen opmerkingen over het justitiebeleid, noch juridische vragen in het algemeen of over een concreet geschil beantwoord kunnen worden. Met dergelijke vragen dient u zich tot een advocaat, notaris of andere juridische dienstverlener te richten. U dient ook een persoonlijk belang te hebben met uw vraag. Voor feiten die reeds eerder het voorwerp van een vraag of klacht hebben uitgemaakt kan uiteraard geen tweede maal een vraag of klacht ingediend worden.
Het directiecomité belooft een snelle behandeling van de vragen die in het formulier gesteld zullen worden.
Wie niet tevreden is met de wijze waarop zijn klacht behandeld is door het directiecomité, kan zich desgewenst tot de Hoge Raad voor de Justitie richten (zie hierover: http://www.hrj.be/nl/inhoud/klachten).
Zie bijlage suggestie- en klachtenformulier