Overslaan en naar de inhoud gaan
  • naar de website van de hoven en rechtbanken
  • Brochures
Home

Vredegerecht Maasmechelen

kanton van Vredegerechten Limburg
  • Home
  • De rechtbank
  • Nieuws
  • Formulieren
  • Contact
Adres Contactgegevens Openingsuren Bereikbaarheid Klachten

Adres

  • Binnenhof 3
    3630 Maasmechelen
  • Google Maps

Contactgegevens

  • 089 76 43 09
  • vred.maasmechelen@just.fgov.be

Openingsuren

De griffie is elke werkdag open van 8u30 tot 12u30 en van 13u30 tot 16u00.

Bereikbaarheid

Het Vredegerecht is goed bereikbaar met het openbaar vervoer.

De Lijn - Bussen :

Er is een bushalte van de Lijn aan het Vredegerecht.

Halte Parklaan : lijn 25 en 65 en

Halte : Politie, lijn 65H

Voor dienstregeling raadpleeg de website van de Lijn http://www.delijn.be

Klachten

Een moderne overheid houdt met klachtenmanagement en kwaliteitsbewaking de vinger aan de pols. Zoals iedere moderne organisatie moeten ook de juridische overheden zich bijgevolg openstellen voor vragen, suggesties, opmerkingen, klachten, kortom positieve en negatieve kritiek van haar "cliënten", teneinde hun dienstverlening te verbeteren.

Hieronder vindt u een formulier dat u naar het directiecomité kunt sturen indien u vragen, suggesties of klachten hebt over de werking van de vredegerechten en de politierechtbank van Limburg en/of van hun directiecomité.

Vanzelfsprekend kunnen geen klachten behandeld worden over rechterlijke uitspraken waarmee u het als procespartij of zelfs als buitenstaander niet eens bent. Hiervoor zijn geëigende procedures zoals hoger beroep of verzet voorzien. Evenmin zullen opmerkingen over het justitiebeleid, noch juridische vragen in het algemeen of over een concreet geschil beantwoord kunnen worden. Met dergelijke vragen dient u zich tot een advocaat, notaris of andere juridische dienstverlener te richten. U dient ook een persoonlijk belang te hebben met uw vraag. Voor feiten die reeds eerder het voorwerp van een vraag of klacht hebben uitgemaakt kan uiteraard geen tweede maal een vraag of klacht ingediend worden.

Het directiecomité belooft een snelle behandeling van de vragen die in het formulier gesteld zullen worden.

Wie niet tevreden is met de wijze waarop zijn klacht behandeld is door het directiecomité, kan zich desgewenst tot de Hoge Raad voor de Justitie richten (zie hierover: http://www.hrj.be/nl/inhoud/klachten).

Zie bijlage suggestie- en klachtenformulier

Suggestie en klachtenformulier
Jobs Pers Inloggen FAQ Contact

Footer-menu

Rechtbanken

  • Vredegerecht
  • Politierechtbank
  • Rechtbank van eerste aanleg
  • Arbeidsrechtbank
  • Ondernemingsrechtbank

Hoven

  • Hof van beroep
  • Arbeidshof
  • Hof van assisen
  • Hof van Cassatie

College

  • College van de hoven en rechtbanken

Nuttige info

  • Het Belgisch rechtssysteem
  • Personen in de rechtbank
  • Procedures in de rechtbank
  • Statistieken
  • Lexicon
  • Brochures

Actualiteit

  • Nieuws

e-Tools

  • Uw dossier
  • Just-on-web
  • e-Deposit
  • Territoriale bevoegdheid

© Hoven en Rechtbanken van België 2025

  • Disclaimer
  • Privacy
  • Cookiebeleid
  • Toegankelijkheidsverklaring